torsdag 20 november 2008

Sju svåra år

En natt jag drömde något som jag aldrig drömt förut.

Jag drömde att jag stod vid på en strand och såg en ko hålla på att drunkna lite längre ut i vattnet. Jag ville rädda den men jag kunde inte eftersom den inte såg förvånad ut. Och när jag tittade i mask-affären efter en "förvånad-mask" så var de slut allihop. Så det blev inte till att rädda kon.

Sen när jag kom hem och tittade i frysen så låg där fullt med påsar och förpackningar med bara jättelite kvar i varje. Inte tillräckligt för att det skulle räcka till något. Knappt ens om man la ihop allt.

Jag ser tydliga paralleller mellan dessa drömmar och mitt kärleksliv.

4 kommentarer:

David sa...

Du tvingar tjejer att ha ko-masker på sig? kinky

David sa...

Eller innebär kopplingen att du har forna älskare i små påsar i frysen? Det här låter oroväckande...

Poncho sa...

Men David... Jag trodde mer av dig. Ser du inte det djupa, det oändligt ensamma i mina drömmar? Det hopplösa?

Anonym sa...

Eller önskar du idka tidelag?