torsdag 14 augusti 2008

Bring back my bonnie to me

Jag satt och läste gamla inlägg på Reread, Rewritten, RE:Poncho igårkväll och hade det väldigt trevligt. Då började jag fundera på varför jag egentligen hade lagt ner bloggen i första läget. Jag ville starta upp den igen.
Men eftersom det är allvarliga saker det handlar om tänkte jag låta er, mina kära läsare, bestämma detta. Så därför har jag lagt upp en liten omröstning här till vänster som kommer ligga upp till månadsskiftet.
Ta chansen att göra just din röst hörd, ta ställning, våga påverka.

14 kommentarer:

Madeleine sa...

hm.. per, du är en av mina godaste vänner så jag säger detta i all välmening. din första blogg var väldigt bra, och jag förstod nog aldrig riktigt själv varför du la ner den i första taget. kanske är det att tanken och klyschan, "lägga av när man är på topp", som fanns i bakgrunden av detta beslut. vad vet jag. men att byta blogg tre gånger på en så kort tid ger ett oseriöst intryck, så nu får du faktiskt ta ditt kast och bita i det sura äpplet och göra denna bloggen till något riktigt sjukt bra. jag önskar dig oavsett hur du gör ett stort lycka till. mvh/diplomaten

Poncho sa...

Hmm... djupt inne i mig hoppas jag att folk ska rösta på att gå tillbaka men det kanske är helt fel? Det kanske bara är en falsk bild, en skimär.
Jag hoppas verkligen ni tar er uppgift på allvar. Styr mig på rätt köl in i bloggens framtid!
Och se samtidigt detta som er chans att ge mig en cyberslap i ansiktet, precis som Madde gjorde här alldeles nyss.

David sa...

Innebär återupptagande av gamla bloggen att nya bloggen läggs ner? Jag skulle tro att det är dumt att gå bakåt i bloggosfären, bättre att göra nåt hett av den nya.

David sa...

Dessutom får du ju inse att varje gång du byter blogg så tappar du viktiga läsare och varumärkes-värde, och du kommer inte kunna bli rik på blogg-reklam. Du får lära dig av blondinbella.

Poncho sa...

Fuck blondinbella. Hon borde lära sig av mig. Hon borde lära sig skriva.

räven sa...

det känns som du är ute och halkar. vad har hänt med vanliga per? eller är det såhär vanliga per är? jag vet inte vilket alternativ jag ska rösta på! jag gillade första ponchobloggen. jag gillade idén med version 2. sen kom version 3 och ingen vet varken ut eller in längre. blir det rehab nästa? är det ännu en stjärna som går mot rockenrolldöden? i så fall har du ju iofs några år kvar att lämna avtryck på men jag vet inte om blogg nr 3 räcker till. följ ditt ponchohjärta säger jag.
i ren förvirringsprotest tänker jag inte rösta.

Madeleine sa...

fuck blondinbella säger du, och ja du har kanske har rätt säger jag. men varken du eller jag känar pengar på att blogga. så vem vet, blondinbella är kanske ett geni? svälj dina fördomar och lär dig av dom som går framåt.

och se det här nu för guds skull inte som en cyberslap i ansiktet, utan som en vägledning i ditt dagliga tänk. puss

David sa...

Blondinbella är onekligen ett geni, hon drar ju in minst 50 papp i månaden på att blogga. Om hon nu är lite korkad, vilket hon låter som i intervjuer, så gör det ju bara den bedriften större^^

Men jag tycker det är fint att Per kör pro bono, i vilken form det nu är.

Anonym sa...

Sen när blev annonsintäkter ett mått på framgång? Vill man tjäna pengar finns det väl andra sätt. Jag tjänar nästan lika bra som blondinbella, bloggar - men slipper genera min omgivning med inlägg som

"Nu jag har landat i Marias soffa, osminkad och totalt oglamoröst. Men hey, jag tröstar mig med att vi ska på en superrolig fest/event imorgon och då blir jag upppiffad topp till tå. Ni ska få hjälpa mig med valet av klänning imorgon, har lite ångest över klädvalen redan och då är det panik!"

Blogga för att det är kul, tjäna pengar på nåt annat och skapa dig framgång i en omgivning som inte låter Katrin Schulman kalla sig skribent.

Poncho sa...

Wööörd Märta!

Madeleine sa...

jag tror att det finns en avundsjuka för att tjäna pengar för att inte göra någonting finns i "luften".

vem har sagt att annonsintäkter är framgång? men bruden känar grymma pengar på att lägga in lite bilder och skriva trams. och hon har mer än 50.000 läsare om dagen. jag säger inte att per ska skriva om vilken mascara han passar bäst i eller lägga in en bild på honom och mats när dom spelar TP och dricker ljummen öl men man kan ju lära sig av vad som säljer och inte säljer. och jag har fått uppfattningen om att per vill ha många läsare. du nämnde någon gång tidigare att du ville maxa ditt besökarantal. eller har jag fel?

Poncho sa...

Klart jag vill att folk läser mig men om jag skulle få pengar för att skriva tramset som jag skriver nu skulle jag faktiskt må fysiskt dåligt.
Jag kan ju tycka att 50.000 i månaden motiverar lite högre kvalitet och lite mer nedlagd tid bakom både det jag skriver och det Blondinbella skriver.
Men någonstans har vi ju tappat allt vad kvalitetskänsla heter. Nu för tiden får ju folk inte betalt för att skriva utan för att bli lästa. Den seriösa folkbildande journalistiken a la Dahlin är borta och har ersatts av något "underhållnings-alla-kan-vinna-tjafs".

David sa...

Tja, det är ju väldigt lurigt att bedömma sånt där tycker jag. Jag menar, om man har den mest lästa bloggen i sverige så är det för att folk gillar att läsa det man skriver.

Blir lätt det gamla indietugget där alla band som har fler än 10 fans är populistiskt skit.

Jag läser ju inte blondinbella men om hon skriver om det som intresserar tjejer i tonåren, så är väl det bra, om de inte vill Proust så tycker jag det står dem fritt^^

räven sa...

sälj bloggen till blondinbella!!