tisdag 19 augusti 2008

Telefon från ett tele-fån

Jag behöver hjälp kära vänner. Jag står i valet och kvalet. Hjälp mig att bestämma mig.
Jag funderar på att köpa ny telefon. Dessa tankar dök upp i mitt huvud när min nuvarande försvann under ett par dagar i början av månaden och sedan dess har jag inte lyckats slå vill-ha-tankarna ur hågen.
Nu när jag har fått tillbaka telefonen så måste jag ju inte köpa en ny egentligen... Men! Den gamla är ju rätt gammal och den har ju inga funktioner och har inte batteriet blivit mycket sämre sedan den försvann och flimrar den inte lite konstigt nu, bara lite?
Jag är säker på att alla som läser det här någon gång har känt det liknande.

Vad jag måste göra hur som helst är att byta operatör i alla fall. Telenor är ett gäng oljeskitiga utsugare. Och jag har redan försökt byta tre gånger! Men varje gång är det något som är fel och inte går att ändra på. Jag börjar tro att det är de där norrbaggarna som sitter och smyghåller på mitt telefonnummer.
Jag funderar på att byta till abonnemang också, Telia har ett par förmånliga för min användarprofil har jag sett.
Om jag köper ny mobil så blir det antagligen en sådan här, i grått.

10 kommentarer:

räven sa...

mitt råd är att du först och främst kollar upp vad gurun blondinbella använder för telefon och abonnemang.
jag känner annars igen mig i ditt tänk, kanske inte just när det gäller telefoner men däremot när det gäller min syn. jag försöker inbilla mig själv att jag ser dåligt så jag ska kunna skaffa glasögon. idag funderade jag på om det kan vara så att man kan se för mycket helt enkelt och därför ha en anledning att skaffa glasögon. vad tror du mäster per?

Poncho sa...

Absolut kan man se för mycket men det ger en ju inte anledning att skaffa glasögon. Tvärtom.
Och jag tror att jag kommer vänta med telefonen ett tag. Ska anstränga mig för att byta operatör lite till istället.

Anonym sa...

Skit också, nu har räven varit framme igen och skrivit ett ROLIGT inlägg. Hallå. Jag är så trött så jag nästan ser i kors och nu måste jag också givetvis försöka skriva någonting kul. Men jag kommer verkligen inte på någonting alls. Jag skulle vilja säga att du är en skam som överväger att belasta jorden genom att köpa denna onödiga pryl, men jag är garanterat värre än vad du är när det gäller saker som träningsoveralljackor och t-shirts med tryck. Skandalöst.

Anonym sa...

Det faktum att jag ser i kors kanske kan motivera MIG att skaffa nya glasögon. De jag har nu kostade ju enbart 5000 spänn och jag är säkerligen mer än halvblind nu, det måste blivit värre sedan förra hösten!

Poncho sa...

Var går ni och köper glasögon? Mina kostade bara 400 spänn och de är de snyggaste jag haft.

Anonym sa...

jag är som sagt i princip halvblind...

Anonym sa...

Men ärligt talat behöver man mer än att kunna smsa och ringa med en Mobil?
fast iofs det hade varit kul att ha en mp3 spelare i telefonen så slipper man ett moment med att ha en sån men faktum kvarstår, egentligen tycker jag att själva dom grundläggande funktionerna för en mobil typ ringa och messa är en väldigt liten del av en mobil telefon idag vilket är väldigt konstigt men väntat för människor blir allt slöare och segare och försöker fördriva sin tid med onödiga saker.
Men batteri längd är en viktig sak, mitt batteri börja sega nu så jag funderar på att köpa en ny åxå.

Poncho sa...

Ja men man räknar ju ändå inte in glaset i priset... Det måste man ju köpa vare sig man vill eller inte eller har ett sug eller inte.
En tvungen utgift är ingen utgift.

Poncho sa...

För 400 spänn hade jag nog inte ens fått fönsterglas i mina bågar.

Och jag håller med dig Kalle. Man ska kunna ringa och smsa och gärna ha en alarmklocka i telefonen, inget mer. Men hur klartänkt jag än är kan jag inte låta bli att vilja ha en ny mobil. Ha-begärets lustar har slagit sina klor i mig.

Fröken sa...

Köp en ny mobil.