fredag 22 augusti 2008

En tribut till Jörgen Persson


Jörgen Persson aka Pingvinen gick till OS-semi idag. En riktig bragd för en 42-åring eller hur gammal han nu är. På bilden ser vi hur Pingvinen just avlossat sitt starkaste vapen, backhanden. En backhand som växer sig stor som ett dasslock och som svingas likt ett ridspö när läget uppenbarar sig.

Efter att Klüft hoppat bort sig och skämt ut sig i dagens längdhoppsfinal ska jag ta mig in till staden och införskaffa Malte Perssons ny roman som släpps idag.
Edelcrantz förbindelser är en historisk roman om poesi, vetenskap och nätverkande. Låter det inte alldeles fantastiskt?

3 kommentarer:

David sa...

Köpte Edelcrantz på nätet och läser för fulla muggar.

räven sa...

det här har inget med någonting alls att göra men jag ville bara säga att jag hoppas att du inte har missat blondinbellas pojkväns blogg: http://storstadspojken.se/

Anonym sa...

Det var roligt, jag läste om Malte i en tidning på väg hem från Stockholm och bestämde mig för att läsa hans blogg och så. Sedan nämner du hans nya bok som de också skrev om i artikeln. Ja, jag säger då det.