fredag 3 oktober 2008

Istället för kultur - förvirring

Tack David för den rubriken. Lite som Hegerfors och Schyffert fast bättre.
Jag såg tredje avsnittet av House M.D. igår och blev bara så jäkla förvirrad. Karaktärer dök upp, saker hände, objekt flög omkring, jag fattade ingenting.
Och detta sa jag också till min kultur-kompis David Zander igår (jag sa ungefär: jag är helt förvirrad, känns som att jag missat ett avsnitt). Vid det läget hade han inte sett avsnittet och kunde därför inte kommentera mina antaganden.
Men så kom då idag, eller rent tekniskt igår. Jag lade fram mina iakttagelser och kommenterade dem väl hyffsat utifrån en dramaturgiskt synvinkel. I alla fall så tänkte jag på det ur en sådan.
Men så säger David, angående den punkten jag störde mig mest på: men den karaktären dök väl upp redan i förra avsnittet?
Jag dubbelkontrollerar mina register och inser att jag verkligen HAR missat ett avsnitt. FATTA! Jag har missat ett avsnitt av HOUSE! Jag ville dö!

Med den historien i ryggen kan man ju bara dra den slutsatsen att jag har jobbat enormt bra i skolan den senaste veckan. Och därmed dra slutsatsen att vårt gräv om etnisk diskriminering inom det göteborgska rättsväsendet verkligen är ett scoop av Guds nåde. - Passa dig djävligt noga Bengan!

Man också dra den slutsatsen att jag kände mig jäkligt dum ett tag. För det gjorde jag. Naturligtvis.
Men det skiter jag i.

1 kommentar:

David sa...

Ja det är inte lätt nu när House inte är så fristående längre. Men det kan hända den bäste! Och jag tycker dina åsikter var ganska rätt ute ändå, jag höll ju faktiskt med, tills jag började ana oråd^^

Själv har jag ju missat hela In Treatment men tar igen det nu.