onsdag 17 september 2008

Personbästa

Ok, först måste jag konstatera att jag är en notorisk sittkissare. Jag sitter alltså ner när jag kissar. Alltid.

Idag fick jag höra att kvinnor inte har det så lätt. Visst, det kan jag köpa. Men tro inte att kvinnor alltid har det värre än oss män.
Ta toalettproblematiken på uteställen till exempel. På killtoan finns två eller tre urinoarer och en (i bästa fall) funktionsduglig toalett. Tjejerna har som oftast minst tre hela toaletter att tillgå (dessutom går ju tjejer ofta (ja, jag säger ofta för att jag inte vet bättre) på toaletten två och två).
Nu kanske någon räknar på det här och kommer fram till att killarna i bästa fall kan ha fyra möjligheter att kissa mot tjejernas tre. Men det hjälper ju inte mig och mina okända likar, vi sittkissare. Vi har ju bara en möjlighet att kissa om vi har tur. Ofta är toaletten så pass demolerad att det vore bättre att sätta sig i urinoaren än på den verkliga toaletten.

Tänk på det ni kvinnor nästa gång ni känner att männen har ett upp på er. Ni får ju åtminstone gå på en ordentlig toalett på krogen.

3 kommentarer:

David sa...

Du får väl se skyltningen som rekommendation mer än regel - och gå på damernas.

Madeleine sa...

intressant fråga. men ja det är väl bara att gå in på damernas och om nån tittar frågande eller till och med FRÅGAR så är det väl bara att förklara fint och du kommer att få hela brudhjorden på din sida. och inte ett öga är torrt.

Poncho sa...

Det är det inte inne på herrtoan heller. Men av helt andra orsaker...