måndag 15 september 2008

TV-debatt

Om du är det minsta intresserad av TV (i allmänhet) så bör du läsa dels Johan Cronemans TV-krönika på DN:s TV-sida, dels Kjell Häglunds kommentar till den på Weirdscience.se (länk finns i länklistan).
Jag tror inte att jag ska lägga fram några personliga tankar om de båda krönikorna och ämnet i allmänhet just nu utan förhoppningsvis kan vi få igång en liten egen diskussion här i kommentatorsfältet.

Och du David kan ju kanske lugna dig lite och se om det är någon annan som vågar ta första steget. Men lugna dig inte för länge bara.

5 kommentarer:

David sa...

Haha, jag får blogg-handikapp? Jaja, ta för er av försprånget bara!

Poncho sa...

Ja, det brukar ju vara så att efter att du har sagt ditt så finns det inte mycket mer att säga.

Men antagligen gör jag mig en enorm otjänst genom att ge dig handikapp. Det dåliga självförtroendet lär väl komma som ett brev på posten när jag inser att jag inte kommer få några kommentarer förutom dina.

David sa...

Nej nu tar jag ton; innan ämnet faller i glömska.

Kjell är ju Kjell och har som vanligt redigerat ner sina vildaste anklagelser, men givetvis är det Croneman som missar målet. Hans vägran att inse tv-mediets (och tv-kritikens) utveckling de senaste 15 åren är slående. Och den allt mer gnälliga attityden mot de som gjort det lämnar inte mycket respekt för DN i mina ögon.

Unknown sa...

Instämmer fullständigt. Kjellan är framtiden, Croneman är det förflutna, och DN är en tidning för de som skötte landet förr i världen. Jämför skillnaden mellan hur DNs musikkritiker mörkar Metallicas fan-remixar på TPB och att nya skivan verkar skriven för Guitar Hero. (OK, så Lars Ulrich vägrade intervjuer med tidningar som skrev om detta. Ta det som en man och skriv om samtiden för hilvede.)

Malene sa...

Ibland är det trevligt att i princip aldrig se på teve.