tisdag 30 september 2008

Den är inte bara liten, den är smal också

Så har han slutat blogga igen, David. Jag kan tycka att det är synd, en förlust för den kreativa världen. Men jag förstår honom. Det finns nämligen egentligen bara två sorters personer som bloggar och ingen av dem vill man tillhöra.
Det är de som inte över huvud taget bryr sig om hur den egna personen framstår för omvärlden (däribland jag) och de som bryr sig lite för mycket om hur den egna personen framstår för omvärlden (alla modebloggarna).
Naturligtvis finns det ju undantag som bekräftar regeln. Det gör det alltid. Det är bara att hoppas att de orkar stå på sig.
Några av dem finns i min länklista här till vänster. Läs dem.

5 kommentarer:

David sa...

Jo, jag kände inte att jag hittade ett sätt att blogga som kändes naturligt för mig, var det någon som läste den och som nu tycker att det blir alldeles för lite David så kan man alltid få uppdateras på msn istället^^ (mitt fulla namn som ett ord hos hotmail.com)

För övrigt undrar jag vad rubriken är för ett påhopp!?=D

Poncho sa...

Rubrikerna har som vanligt inget med inläggen i sig att göra.

Anonym sa...

Jag tycker att det är gött med personer som inte bryr sig om hur den egna personen framstår.

Anonym sa...

Jag står på mig!

Poncho sa...

Det är farligt att definiera sig själv har jag märkt i mina dagar. Man åker oftast på ett par rejäla smällar innan man inser att man hade fel.
Kanske är det därför att jag definierar mig själv som något helt harmlöst, som en person som inte bryr sig.
Vad kan mina belackare göra då liksom?
Ingenting borde ju svaret bli.
Får se om det stämmer.