fredag 5 september 2008

Who dat woman?

Är det ingen mer än jag som tycker att Sarah Palin är väldigt lik Tina Fey (eller tvärtom)? Speciellt i pilotavsnittet av 30 Rock när Fey får ta på sig den där "Laura Bush"-dräkten.
Fast det är väl just det som är grejen. Alla republikanska kvinnor stöps i samma form och ser till slut likadana ut.
(Nu är Tina Fey säkerligen inte republikan men ni förstår vad jag menar.)

Att se Palin hålla sitt tal är en fullkomlig skräckupplevelse. Att se henne hålla talet och titta in i hennes ögon är ett garanterat sätt att dö på.
Övertygade kvinnor skrämmer mig så mycket mer än övertygade män. Antagligen för att jag förstår att de verkligen menar vad de säger.

Och hur kan Sarah Palin fullkomligt överglänsa Gamlingen i all nyhetsrapportering?
Och hur kan Sarah Palins dotter fullkomligt överglänsa Gamlingen i all nyhetsrapportering?
Och hur kan Sarah Palins utomäktenskapliga barnbarn fullkomligt överglänsa Gamlingen i all nyhetsrapportering?
Och hur kan Sarah Palins dotters trästock till pojkvän som inte ens vill ha barnet fullkomligt överglänsa Gamlingen i all nyhetsrapportering?

USA är ett skevt land.

Innan Palin kom in i bilden var jag övertygad om att Obama skulle vinna. Nu är jag rätt säker på att han kommer förlora.

5 kommentarer:

Anonym sa...

pojkvännen har väl tatuerat in dotterns namn på fingret har jag sett nånstans. hmmm viktigt journalistik =)

Anonym sa...

Äntligen! Underbara, högkvalitativa Poncho är tillbaka - we like!
Studier verkar vara bra för dig, nästan-svåger. Det innebär antagligen att du blir fullständigt odräglig när du börjat jobba (takes one to know one), men strunt i det - det är ren glädje att läsa dina texter! :-)

Poncho sa...

Gällde det bara senaste inlägget eller var det flera tillbaka i tiden? Men hur som helst är det lite det jag har sagt hela tiden. Jag försökte ta en paus när jag var ledig för jag visste att jag inte skulle kunna prestera i den kvalitetsnivå som jag ändå allt som oftast kräver av mig själv. Men jag började lite för tidigt och nu blev det som det blev.
Men tack ska du ha i alla fall Märta! Jag börjar nästan gråta lite av den översvallande goda kommentaren du ger mig.
Men trots allt är jag inte riktigt nöjd med hur blogglandet ligger. Jag tänkte faktiskt fråga din man om hjälp. Det är bara det att jag inte riktigt vet hur den hjälpen skulle se ut.

Anonym sa...

Du behöfver ju hjälp med att tagga ner pojk! Sadla nu af dina höga hästar för sören!!!

David sa...

Haha, Tina Fey-liknelsen är klockren, och ja, nu får Obama det svårt, hur blek känns inte plötsligt Biden?